Rujanaudi reisikiri: HÕFF 2023 (2)

Ahto ja Sampo 

Maja juures oli parajalt palju sättimist, kokku-lahku pakkimist ja instruktsioonide vastuvõtmist, nii et pisikeste painajate esimesele seansile ikkagi ei jõudnud. (Proovib õnne pühapäeval.) Pass käes, tuli nüüd aega parajaks teha, nõnda seadsin kursi toidulõhnade peale. 
Puhvetis püüdsin gravitatsioonivälja Jaani ja siis veel Lemmi ja kuna tuttavaid nägusid olla sel aastal hõredalt, tõotasime jõudumööda kokku hoida ning kinnitasime usku punasel vaibal Väinamöise kandlega (vt. viies raport). 

Hetk haapsalu filmifestivali melust. kohvikulaua taga istub blond poisipeaga naine, kes sihib sõrmega festivali maskotti, hiidkasvu muinaslaulikut Väinamöist.
Lemmi paneb Väinamöisega jõujooni paika.

Haapsalu filmifestival, heategeva oksjoni väljapanek. Laual lebab rõngas suure mao skelett, tema taga seinal ripub must lipp ebamäärase luukerekujutisega.
Madu läheb pärast oksjonile.

Haapsalu filmifestivali melu. Pildistamisjärjekorda ootavad üks lokkis juustega tütarlaps ja täitsa ilma peata tegelane.

Mõned hetked avatseremoonialt: 

mart Sander saatanakostüümis on pugenud publiku vahele ja asub festivali avama. kõikide polgud on temal.

kaapsalu kultuurikeskuse suure saali lava. konferansjee mart sander tervitab festivali peakorraldajat helmut jänest, kes on kalevala teemalises kostüümis, hame ja takuparukaga

haapsalu kultuurikeskuse suure saali lava. filmidiiva eve kivi võtab vastu ovatsioone, konferansjee mart sander assisteerib.

(Muide, mulle kuidagi väga sobib selle aasta vahegraafika, animatsioonid ja kirjad ja kõik. Miks, ei tea; mingi masinate ülemvõim äkki.) 

Haapsalu filmifestivali avatseremoonia, esineb Vinni Puhh. Laval on täiskasvanud meeste bänd ja lastekoor, kõik kannavad ühtemoodi valgeid pluuse ja põlvpüükse ning seelikuid, kõigil on ees grotesksed põrsanina-maskid.



Ja siis ta tuli. Sampo! Sampo! (Öelda hästi aeglaselt ja teineteise järel.) 

kinosaalis linastub film sampo. Algusttitrid fiktiivsete näitlejate nimedega, sealhulgas nina andersson.

kinos linastub film sampo. ekraanil naeratab noor eve kivi.

Sampo oli värviline nagu Valgus Koordis ja jõrm nagu põhjakonn. Mehed murravad tööd, naised piidlevad kalda peal või laulavad või ahastavad. On metsa, mida kanneldeks raiuda, on merd, mida künda. Filmitrikk paneb tantsima karu ja teeb rauast hobuse! Minu eriliseks lemmikuks oli kurja põhjaeide tuustakate käsilaste armee. Käsilastel oli kaks väga tähtsat ülesannet: 1) töllerdada, 2) jõllitada. Vahel veeresid nad kangelase kangelasliku silmavaate peale ka uperpalli, mõnikord koguni sünkroonis. Massistseenideks aeti kohale kogu kolhoos ja tehti nii mõnda suitsu- ja tuletükka! 

Pärast vaatasime suures saalis veel Beau hirme. Kohati oli päris tore, eriti esimeses kolmandikus, kus see kortermaja ja kvartal oma stsenaariume genereerisid (ainult pasanteeria oli veel puudu, kuigi ega me tegelikult ju ei tea, mis seal blenderis oli). Aga mida rohkem film käiku vahetas, seda enam kunst mul üle pea lendas. Unenäoloogika, okei, aga ma vist ikka eelistan, et autor kuidagi reaalsuse nurgaposti ära markeerib (või siis montaažitoimkond halastamatumalt lõigub). Filmi lõpupoole leidsin end Sampoga seoseid põimimas, noh eriti selles teatrireaalsuse osas. Siis oligi juba öö ja rohkem ei jaksanud. Homme on plaan lühifilmide ajaks ikkagi kohale jõuda. Näis-näis.
(Ja Ahto? Ahto on minu majakene kämpingus!) 


Vt ka: Reisikirja esimene osa.

Kommentaarid

  1. "aga ma vist ikka eelistan, et autor kuidagi reaalsuse nurgaposti ära markeerib"
    oh, paremini on keeruline seda diiplemist kokku võtta.
    see film vajanuks halastamatut toimetajakätt.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Anonüümne1/5/23 1:27 PM

      LL: kusjuures ma pärast mitme filmi puhul mõtlesin, et näe, siin on seesama "hirm reaalseks" point sees, aga konkreetsemelt!

      Kustuta

Postita kommentaar

Arva ja kirjuta! Kui heaks kiidame, jääb alles (kius, spämm ja muidu läbu läbi ei lähe).